fietserpad.reismee.nl

Leuth - Geijsteren

Gisteravond heerlijk gegeten aan de Waalkade in Nijmegen een en al terras en bij de goede gaan zitten ze hadden Grolsch Weizener en Grolsch Rose van de tap.
Om 21:30 naar huis gereden en lekker gaan slapen.

Na een ontbijt op het balkon vertrokken we om 9:30 richting Geijsteren net na Nijmegen krijg je een lang uitgestrekt bosgebied en daar heerlijk door heen gereden.
Als je uit Nijmegen komt dan daal je behoorlijk en dat is fijn natuurlijk op de fiets.
In Gennep nog wat inkopen gedaan voor de middag en avond en weer verder getrokken.
Zo kom je vanzelf bij de Maas terecht en daar langs vervolgen we onze weg.
De gehele dag was het bewolkt en drukkend benauwd weer maar geen spatje gehad ( ik hoorde dat in Duitsland bij Stuttgart hetheel erg was) .
In Geijsteren aan gekomen de Trekkershut opgezocht en alles weer naar binnen gesleept.
Nu halen we voordat we op de camping komen even bier en wat te knabbelen maar in de laatste dorpjes waren geen winkels ben ik maar even naar Wansum gereden het rommelde wel in de lucht maar de tocht toch gewaagd en net voor sluitingstijd is het toch gelukt.
Het regent nu maar we zitten droog en alles in huis om er een gezellige zaterdagavond van te maken.
De kilometerstand was vandaag 58.

De groeten allemaal een fijn weekend Mar en Cor

Aalten - Leuth

Vanmorgen zaten we al om 7:30 buiten aan de koffie.
Dus jullie begrijpen we waren vroeg op pad om 8:45 op de fiets, eerst nog in Aalten wat boodschappen gedaan en de route weer op gepikt.
Het eerste stuk door polder en bos en in de middag bereikte we de Rijn.
En dan fiets je weer door een heel ander gebied, we moesten ook nog een stuk doen van de volgende dag om op de overnachtingsplek te komen het was een hele trip.
Een groot gedeelte van het pad langs de Rijn was slecht je moest veel op de weg letten en dan kan je niet om je heen kijken en dat is jammer maar verder ging het goed.

De kilometer stand was 80.

Vanavond eten in Nijmegen en morgen weer verder.

Groetjes Mar en Cor

Haaksbergen Aalten

Vandaag wat laat gestart want er moest nog wat op de post.
Gisteravond liep een vrouw naar ons toe met een papiertje ik vroeg nog is dit voor de loterij?
Maar nee het overnachting adres van Vasse had gebeld die hadden USB stick gevonden die van mij was.
Ik voelde in mijn zak en inderdaad een USB stick was weg maar ik vond ook de sleutels nog van dat zelfde adres en er zat ook nog zo'n hotel hanger aan ook en de hele weg niks gevoeld.
Dus in de morgen naar een postkantoor in Haaksbergen en wat boodschappen gedaan dus voordat we weer terug waren op de route was het 10:30.
Maar het weer was mooi je hebt vakantie dus wie doet je wat het ging weer over mooie paden en het was weer echt genieten.
De lunch gebruikt in Meddo bij een picknick tafel even later komen er nog 4 mensen zitten aan een andere tafel we raken in gesprek met die mensen (toevallig) en die fietsten ook het fietserpad maar van uit Withuis dus richting Pieterburen hun deden 90 Km op een dag maar de vrouwen viel dat zwaar tegen wind tegen en dan nog zo'n afstand dat brak hun op maar hun reden richting huis het waren Friezen.
Nog even wat ervaringen uitgewisseld en de weg weer vervolgd.
De paden en wegen naar Aalten waren mooi onderweg zijn de boeren volop bezig met het hooi of kuilgras dus er is van alles te zien.
Ik zal wat minder foto's laten zien van vergezichten want dat word eentonig maar meer leuke dingen
In Aalten nog op een terras Hertog Jan weizener gedronken voor dat we naar de camping gingen.

De kilometerstand was 66 Km rond en de vorm van het zadel in onze kont.

Groeten uit Aalten Mar en Cor

Vasse - Haaksbergen

Na een heerlijke nacht onder een dekbed ja jullie lezen het goed stond ons in de morgen een heerlijk ontbijt te wachten dit hebben we buiten in de zon eens lekker opgegeten.
Het was verpakt in een mand en alles was erbij echt heel goed verzorgd.
Alles weer op de fietsen, ingesmeerd betaald bij de gastvrouw 9:30 op de pendalen.
Om weer op de route te komen nog even 6 Km fietsen met een heuvel van 40 Mtr. hoog maar dat was het waard.
Eenmaal op de route weer de paden op en richting Haaksbergen.
Onderweg weer mooie dingen gezien dat is weer te zien bij de foto's.
De eerste schat moesten we zoeken bij een kapelletje langs de weg het was wel zoeken maar gevonden dit was onze 200e schat een mijlpaal dus, totaal 3 schatten
Verder verliep alles naar wens regelmatig stoppen wat drinken en eten en de kont wat rust gunnen.
Nog wel even een tak tussen de spaken van Mar een kleine reparatie en weer verder.
In Haaksbergen slapen we dan eindelijk in de veel besproken TREKKERSHUT.
De bagage in de hut gelegd en op naar het centrum voor een terras met witbier en bittergarnituur.
Wat inkopen gedaan en lekker in de avondzon voor de trekkershut.

De kilometerstand stond op 70.

De groetjes Mar en Cor

Dalerveen - Vasse

Vandaag vroeg opgestaan met een rede, met het controleren van de route met slaap adres ontdekte we een foutje de overnachting was in Tubbergen en niet in Vasse. Dus de tocht werd iets langer 16 Km dus een stukje van de volgende route al gedaan en 6 Km er bij om er te komen. Om 9 uur vertrokken wij richting Duitsland want daar fietsen we door heen vandaag. De zon was al vroeg aanwezig en dat bleef zo de gehele dag, alle witte plekken met factor 20 ingesmeerd en fietsen maar. Wat wij niet wisten dat we over veel onverharde paden moesten leuk maar wel werken op de pendalen. De hele tocht hebben we veel wind mee en dat is heerlijk maar als er heuveltjes komen kan je wel merken dat er wat bagage op zit de lage versnellingen worden veel gebruikt. De tocht verliep vlekkeloos veel door polder landschap en boeren zijn druk aan het maaien want een week mooi weer is goed voor de hooibouw. Vlak voor dat we de slaapplaats bereiken doen we inkopen voor de avond, maar dan word de fiets nog zwaarder of het nu aan het Hertog Jan bier ligt of aan Hoegaarden Rose bier maar het valt wel op. Dus om de volgende dag lichter weg te gaan moet het wel op natuurlijk, maar dat lukt goed. We slapen in een Bed & breakfast dus morgen is het ontbijt geregeld en een uitstekend bed. Bijna vergeten 3 duitse schatten gevonden. De kilometerstand vandaag 68 en dikke kuiten. Mar en Cor

Rolde - Dalerveen

Na een heerlijke nacht in de bedstee weer aan de nieuwe dag begonnen. Om 8 uur even naar de plaatselijke supermarkt voor het ontbijt en de middag, en langs de receptie voor warme broodjes. Alles ingepakt om weer te vertrekken. Ongeveer na 900 Mtr lag een schat bij de drentse hunebedden deze gelogd en weer verder. Het weer was goed wel wolken maar zonder regen. Na 16 Km zegt Mar gaan we een heuvel op of heb ik een dip maar nee een lekke band. Dus het gereedschap uit de tas en lekker even sleutelen. De conclusie was een nieuwe binnenband die had ik bij me (Tom nog bedankt voor de tip). Na 15 minuten weer op pad, verder met de reis. Vandaag was overwegend door het bos, het was rustig in deze omgeving. En tijdens het fietsen naar links en rechts kijken zie je van alles Ooievaars, Muizen, Eekhoorn, Geelgors (voor de kenners) en veel bomen maar dat heb je met een bos. Ons bivak hebben we opgeslagen bij Gezond boeren verstand in Dalerveen. In een volledig ingerichte caravan en vandaag zat daar ook veel zon bij dus prima plekje. De kilometer stand was 57 morgen de rest. Mar en Cor

Winsum - Rolde

Mijn Vaderdag begon met regen en flink ook. Maar via buienradar zagen we dat het na 10:00 droog zou zijn. Dus de Pipo kar weer omgebouwd om te eten en alles ingepakt. En om 10:15 op weg naar Rolde. Het weer was net zo veranderlijk als het landschap van vandaag. We fietste door polder stad bos en heide en het weer was overwegend droog. In de stad Groningen nog even 3 schatten opgepikt, als je er toch bent. Door de stad is het zo ongeveer 6 Km en dan kom je weer in polder landschap. En zo via bos en heide richting Rolde daar kwamen we om 15:30 aan. We hebben weer genoten en de Kilometer teller stond op 54 Km. Straks nog even naar het dorp voor een biertje en wat te eten het is tenslotte Vaderdag. En vanavond slapen we in de bedstee.

Pieterburen - Winsum

Vandaag was het dan zover de fietstocht kon beginnen. Om 10:15 reden we weg uit Spaarndam mijn zuster bracht ons naar Pieterburen. In Pieterburen bij t' Appeltje geluncht soep en een broodje wat goed smaakte. Bij het startpunt aangekomen even naar de waddenzee gekeken en daarna de fietsen gereed gemaakt voor vertrek. Thuis had ik alles al uitgeprobeerd dus dit kon geen verrassingen meer geven. Nog een foto voor vertrek en fietsen maar, 15 Km dat moet te doen zijn we vertrokken om 14:30. Na een uur fietsen door de polder met leuke paden kwam Winsum in zicht en ook de Pipo wagen. Het is een heel klein wagentje maar voor één avond heel geinig. Het weer was mooi dus heerlijk in de zon gezeten en genieten. Groeten Mar en Cor.