fietserpad.reismee.nl

Rolde - Dalerveen

Na een heerlijke nacht in de bedstee weer aan de nieuwe dag begonnen. Om 8 uur even naar de plaatselijke supermarkt voor het ontbijt en de middag, en langs de receptie voor warme broodjes. Alles ingepakt om weer te vertrekken. Ongeveer na 900 Mtr lag een schat bij de drentse hunebedden deze gelogd en weer verder. Het weer was goed wel wolken maar zonder regen. Na 16 Km zegt Mar gaan we een heuvel op of heb ik een dip maar nee een lekke band. Dus het gereedschap uit de tas en lekker even sleutelen. De conclusie was een nieuwe binnenband die had ik bij me (Tom nog bedankt voor de tip). Na 15 minuten weer op pad, verder met de reis. Vandaag was overwegend door het bos, het was rustig in deze omgeving. En tijdens het fietsen naar links en rechts kijken zie je van alles Ooievaars, Muizen, Eekhoorn, Geelgors (voor de kenners) en veel bomen maar dat heb je met een bos. Ons bivak hebben we opgeslagen bij Gezond boeren verstand in Dalerveen. In een volledig ingerichte caravan en vandaag zat daar ook veel zon bij dus prima plekje. De kilometer stand was 57 morgen de rest. Mar en Cor

Rob & Irene

Beste Cor en Mar de berichten voor het weer zien er beter als vaderdag het lijkt een droge week te worden althans wat het weer berteft leuke foto,s van de bedstee.
Gezien de commentaren in de werkplaats van alle deskundigen kan alles alleen maar meevallen we blijven volgen met de tour.

Pi en Lautje

He lieve mensen,

Leuk om te lezen hoe de reis tot nu toe is verlopen!
Wij zijn gister aangekomen in Axams Oostenrijk.
Het is hier rustig en mooi alleen voor het weer hadden we beter thuis kunnen blijven geloof ik. Morgen wordt het 12 graden en dan is het op de berg al weer een stuk minder. Verder op in de week beloofd het minder slecht te worden gelukkig.

Groetjes van ons

John en Judith

Hai, Cor en Mar. Leuk om jullie verhalen te lezen. Met de Noord-Oosten wind gaat het jullie wel voor de wind hè?! Groetjes en tot het volgende berichtje. xxx

hjvandenbel@snelnet.net

hallo cor en mar
jullie hebben goed weer.
leuke site cor'
nog vele veilige fiets kilometers engoed weer

Martin en Eveline

Hier vrij veel wind, maar wel een leuke dag. Eerst zonnebrand gekocht en toen naar Barneveld. Nog wat mooie kippen gespot en op de gevoelige plaat vast gelegd.
De kleindierenmarkt was al bijna afgelopen. Wel waren er nog eieren te koop voor de broedmachine, o.a van blauwe pauwen. Heb je nog interesse?
Terug had ik de route niet helemaal goed, maar daardoor hebben we wel een mooie terugtocht gehad. Dus het was niet erg.
Onze teller stond op 55, maar ja, zoals gemeld, hebben wij altijd de helft tegenwind. Jullie hebben mazzel met de wind denk ik, aldoor n-no, dus min of meer wind mee toch?
Jullie ontbijt ziet er lekker uit, ik ga Martin morgenochtend ook maar eens verwennen, i.p.v. dat hij mij altijd verwent met sap en beschuit.
Tot morgen.