fietserpad.reismee.nl

Halder - Lexmond

Vandaag was het een stuk minder warm als de voorgaande dagen en dat is veel beter om te fietsen.
Je kon het al voelen in de morgen bij het ontbijt het was een stuk frisser, vandaag de route naar de laatste trekkershut in Lexmond.
Het ging allemaal voorspoedig binnen een uur zaten we weer op de route en stuk afgesneden natuurlijk voor dat we de Maas overstaken met de pont nog even door Heusden gefietst een heel mooi stadje.
Terug gekomen bij de pont was de kapitein maar met de klep aan het spelen steeds maar op en neer ik dacht het hydroliek systeem is stuk, maar de kapitein vertelde dat hij vast op de wal zat en hem niet meer los kreeg.
Dus alle auto's en fietsen eraf want hij vaarde niet meer, ik wilde toch het fijne er van weten en naar de kapitein gegaan hij zou gaan bellen en dan hoorde wij het wel.
Daar kwam de boodschap over 20 minuten komt er hulp omrijden was veel langer en ik wilde dat natuurlijk wel even zien dus de keuze was eenvoudig in schaduw wachten.
Maar al vlug kwam er een kraan om hem van de kant te duwen dat had nog wel wat obstakels maar dat lukte toch en we konden naar de overkant.
Kort na deze pont kwam er nog een pontje en die vaarde niet op Zondag hadden wij even geluk.
Ook kwamen we over een mooie dijk in Aalst je kwam ogen te kort.
Al gauw bereikte we Leerdam daar inkopen gedaan en verder naar de mini camping waar onze laatste hut op ons stond te wachten.

De kilometerstand was 70 de temp 27 graden

Vanuit Lexmond de groetjes en tot morgen Mar en Cor.

AN

ook tot morgen!! AN

alex adrie

beste cor en mar het gebied waar je nu bent ben ikook geweest met de escape ook het es meer bij Aalst maar er komt nog een heel mooi stuk het groene hart probeer de gregt aan te houden langs het Woerdens verlaat en voor je het weet zit je in uithoorn nou ik hoor het wel

Martin en Eveline

Nou, wij hadden gisteren ook een avontuur. Vertrokken om 08.00,
Met de trein naar Enkhuizen, daar aan boord gegaan van motorzeilboot ANNA, en overgestoken naar Lemmer. Op het IJsselmeer was het heerlijk fris, maar in Lemmer konden we eieren bakken op het kajuitdak. Daar ons kroost weer verlaten, en met de bus naar Heerenveen. Ze houden daar van stevig doorrijden! Verder met de trein, met de nodige vertraging, en om 23.00 weer thuis. Helaas geen km stand, maar dat zullen er zeker een paar 100 zijn, uit en thuis.
Voor vandaag een goede rit gewenst, en tot gauw, om alle reisverhalen live te horen.
Mart en Lien

Cees en Josje