fietserpad.reismee.nl

Valkenburg - Lanaken

Door geen verbinding met het internet in Lenaken komt dit verslag een dag later.

Eergisteravond heerlijk op een terras wat gegeten en lekker gekletst met mijn Zus en vriendin, het was rustig in Valkenburg maar heerlijk weer voor een terras
Om vanaf de camping op de route te komen ging de weg daarheen 2 Km omlaag heerlijk om te beginnen.

Op weg naar Margraten sloeg de helling daar naar toe al een aardig gat in onze energie voorraad want dat was een aardige klim.

Er waren stukken bij dat het lopend moest gebeuren.
Maar in Margraten het hoogste punt denk ik was een terras met koffie thee en VLAAI we kozen bosvruchten.
De vlaai werd daar in 8 stukken verdeeld waar wij natuurlijk geen bezwaar tegen maakten.
Daarna was het afzakken en soms een stukje stijgen maar al vlug bereikten we Withuis ons einddoel.
Om 11:15 hadden we de plek bereikt de totaalstand stond op 675 Km.
Nog even op de plek foto's gemaakt en verder gegaan met de Oeverlandroute.
Deze gaat van s'Gravensvoerde naar Alkmaar dus een aardig stuk richting Spaarndam.
Maar in België werkt het wegennet toch iets anders als bij ons we moesten de Maas over om aan de linkerkant van Maastricht uit te komen, het fietspad houd op en dan kom je op een twee baans weg tussen het verkeer, moet je over de brug nog voorsorteren ook dat fietst niet fijn.
Alles goed doorstaan en dan maakt de weg langs het Albert kanaal weer heel veel goed.
Daar is ook een sluis met een verval van 15 mtr. schat ik in wel even bekeken natuurlijk.
Ter hoogte van Lanaken het verbindings kanaal overgestoken richting camping waar ons nieuwe onderkomen is.

De kilometerstand is 54 de temp. 31 graden en onze accu bijna leeg.

Dit waren standen voor vandaag.Vanuit Lanaken de groetjes Mar en Cor.