fietserpad.reismee.nl

Dalerveen - Vasse

Vandaag vroeg opgestaan met een rede, met het controleren van de route met slaap adres ontdekte we een foutje de overnachting was in Tubbergen en niet in Vasse. Dus de tocht werd iets langer 16 Km dus een stukje van de volgende route al gedaan en 6 Km er bij om er te komen. Om 9 uur vertrokken wij richting Duitsland want daar fietsen we door heen vandaag. De zon was al vroeg aanwezig en dat bleef zo de gehele dag, alle witte plekken met factor 20 ingesmeerd en fietsen maar. Wat wij niet wisten dat we over veel onverharde paden moesten leuk maar wel werken op de pendalen. De hele tocht hebben we veel wind mee en dat is heerlijk maar als er heuveltjes komen kan je wel merken dat er wat bagage op zit de lage versnellingen worden veel gebruikt. De tocht verliep vlekkeloos veel door polder landschap en boeren zijn druk aan het maaien want een week mooi weer is goed voor de hooibouw. Vlak voor dat we de slaapplaats bereiken doen we inkopen voor de avond, maar dan word de fiets nog zwaarder of het nu aan het Hertog Jan bier ligt of aan Hoegaarden Rose bier maar het valt wel op. Dus om de volgende dag lichter weg te gaan moet het wel op natuurlijk, maar dat lukt goed. We slapen in een Bed & breakfast dus morgen is het ontbijt geregeld en een uitstekend bed. Bijna vergeten 3 duitse schatten gevonden. De kilometerstand vandaag 68 en dikke kuiten. Mar en Cor

eveline en martin

Ja, wind mee, dat hebben wij alleen op de heen of terugreis, omdat we weer terug keren naar het punt van uitgang. Vandaag hebben we het rustig gehouden. 3 dagen van zo'n 60 km vinden we wel even genoeg. Vanmorgen naar Ermelo, o.a. voor een tekentang. In de haast vrijdag vergeten, en nu hadden we een aantal teken op niet nader te noemen plaatsen.
Bed en breakfast houdt natuurlijk ook in, dat jullie vanavond uit eten moeten toch?
Nu ja, da's ook wel eens lekker, zeker na zo'n lange dag. Niet verharde fietspaden, da's niet lekker, mede ook vanwege het risico op lekke banden.
Morgen ook goed smeren, hoor ik van de weerman.
Wij gaan morgen naar Barneveld, we zullen de kippen de groeten doen. Vandaag op de markt een leuk lapje stof met kippetjes gekocht. Daar maak ik nog weleens een leuk cadeau van voor jou Cor!
Tot morgen, M & E

trudie

het ziet er allemaal heel leuk uit Cor!
En het weer kan niet beter, jullie treffen het hoor!
Goed blijven smeren met de zonnebrandmelk.
En het schatten zoeken gaat evengoed door merk ik.
Je hebt toch vakantie!
Cor en Marja nog heel veel fietsplezier en tot ziens.
gr. Trudie

irene

hallo daar wat gaaf deze tocht kijken of ik rob een keer zo gek krijg. Dat bier kun je beter drinken of heb je dar die dikke kuiten van gekregen. Nog veel veilige kilometers

an

we volgen de tocht ,goede reis AN

an

Irene schrijft over dikke kuiten maar dat krijgen jullie niet van bier hoor dus neem het ervan AN