fietserpad.reismee.nl

Geijsteren - Baarlo

Gisteravond een stroom uitval op de camping alles in het donker ik zat nog achter de laptop om de laatste foto's te uploaden en dacht hé het licht gaat uit maar het zal wel weer in orde komen.
De buurman ook in een trekkershut komt langs en vraagt is bij U ook het licht uit (wij zaten ook in het donker) ik zeg ja hoor maar komt denk ik wel weer goed.

Ik keek is uit het raam en alle caravan mensen naar hun kabels kijken en rond lopen een leuk gezicht, en daar was de vervanger van de campingbaas deze was op een bruiloft vertelde hij.
Wat nu zij de man ik bood mijn hulp aan en wij opzoek naar een kast en gevonden deze was afgesloten met een stoeptegel en in de kast was de aardlekschakelaar uit deze weer ingezet en alles deed het weer.
In de morgen de sleutel ingeleverd werd nog bedankt voor de hulp in de avond en op weg naar Baarlo om 10:00 zaten we op de fiets.

Vandaag een korte rit van 38 Km. Het was heerlijk rustig op de weg en koel maar al vlug werd het weer benauwd en drukkend.
Om 11:00 een bakkie gedaan langs de weg en daarna de weg weer vervolgd.
Langs een lang pad stond een bord theetuin is open Dat leek ons el wat en inderdaad een heerlijk plekje om wat te gebruiken met een taartpunt heerlijk.

Na verloop van tijd kwamen we op een smal bospad een paar honderd meter verder rechts af wat schetst onze verbazing hier kan geen fiets doorheen, dus alle bagage eraf en fietsen er over heen getild en de bagage er weer op 100 meter verder hetzelfde verhaal.
In dat stuk land liepen paarden en daar was ook de eigenaar bij die vroeg of we dit wel vaker deden met de route, wij vertelde dat dit de eerste keer was.
Nog even met de man gebabbeld en met het tweede hek maar weer hetzelfde gedaan.
Terwijl we dat deden komen er twee vrouwen aan die het Pieterpad liepen en vertelde ons dat het Pieterpad om te lopen was en niet om te fietsen, uitgelegd dat we het Fietserpad deden daar hadden ze nog nooit van gehoord dat maar zo gelaten en alles weer opgeladen en weer verder gegaan.
Langs de Maas tegenover Venlo door een industrie gebied gereden niet mooi wel lekker rustig.

Maar daarna was het weer een leuke tocht naar Baarlo.
Op de camping aangekomen werden we naar de trekkershut gebracht de deur ging open en de muffe stank kwam je te gemoed en alles was zeik nat.
De beheerder vertelde ons dat het erg geregend had gisteravond en dat alles zo te zien was ondergelopen.
Maar niet getreurd hij had nog een caravan staan en daar zitten we nu in.
In Baarlo nog wat gedronken en gegeten en op naar morgen.

De groetjes Mar en Cor.

Reacties

Reacties

Jan Nijland

Dag Marja en Cor,
Wij ontmoetten elkaar begin van deze week op camping Gezond Boeren Verstand in Dalerveen. Ik was bezig aan mijn laatste etappe van het rondje Nederland en ben dinsdagmiddag, met opnieuw 100 km in de benen, thuis gearriveerd. Ik heb genoten van mijn tocht, en ik lees dat jullie dat ook doen. Mooi dat je zoveel reacties van collega's en vrienden krijgt. Zoals al is afgesproken neem ik, waarschijnlijk dit najaar, contact met je op om me te laten informeren over het gebruik van GPS bij het fietsen. Maar eerst vertrek ik donderdag, samen met vrouw en hond, voor een trektocht door Noorwegen. Ik wens jullie nog veel plezier op het fietserpad en op de route naar huis. En dat je nog veel schatten mag vinden onderweg.
Groeten van
Jan Nijland, Rijssen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!